Kiedyś grupie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w grupie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w gronie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby zamiennika w rzeczywistości lub substytut w świecie cyfrowym nie oznaczałby zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. I mimo kombinowania na lewo i prawo nie udało nam się tego zrobić. Jednym słowem: wszystko już było lub jest i każdy z projektów w tej czy innej formie ma substytuty. Czy ma sens zatem składanie wniosku o unijne dofinansowanie w ramach projektów innowacyjnej gospodarki? Oczywiście, że tak, bo po to umiemy kalkulować, by pokazać, iż substytuty te nie są zagrożeniem dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Dla zobrazowania przykładem: skoro we wsi jest sklepik, to nie można otworzyć nowego ? Oczywiście, to błąd, bo jeśli oferta będzie dobrze przemyslana, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też obudzić zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i w ten sposób osiągnąć przewagę rynkową. Dziś wszyscy zachwycają się sukcesem sprzedażowym Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy sięgnąć pamięcią 10 lat wstecz, by skonstatować, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to z Cupertino poszła w świat informacja, że ludzie potrzebują ipada. I tu należy szukac klucza do innowacyjności e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Trudno wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć taką sprzedaż produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się chętni na ich kupowanie. Nie rezygnuj więc z pomysłu, znajdź za to nowy sposób sprzedaży.
Osoby oceniające są bardzo wyczuleni na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to pojawią się klienci, którzy zechcą to kupić. Nic bardziej mylnego – a recenzent to wie. Nie znajdą się, bo skąd mają o {twojej ofercie wiedzieć? Przed przystąpieniem do pisania wniosku należy dobrze zdiagnozować swoja grupę docelową. Tu nie ma przestrzeni na naciąganie wyników, bo to natychmiast jest zauważone przez recenzentów. Pomysł sprzedaży lekcji niemieckiego w internecie, choć odpowiada celom PO IG , to udowodnienie, że znajdziesz więcej niż kilkunastu stałych klientów na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niemożliwe i zdaja sobie z tego sprawę członkowie komisji konkursowych w RIF.
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2,
Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz