Celem napisania tych kilku zdań sprowokowała mnie opinia pewnej komisji w RIF sprawdzających biznesplany PO IG 8.1. Pomysł e-usługi był odrzucony w trakcie oceny merytorycznej z komentarzem, iż przeczy definicji e-usługi w definicji PARP PO IG, bo w celu używania e-usługi wymagane jest ściągnięcie aplikacji na urządzenie mobilne, więc nie mamy do czynienia z sytuacją skorzystania z e-usługi na żądanie operatora eusługi (konieczne dodatkowe działanie).
Pewnie trudniej byłoby przygotować protest, gdyby nie fakt, iż w portalu PARP dostępna jest interesująca prezentacja pokazująca dobre praktyki w pomysłach PARP 8.1. Jednym z opisanych projektów leży praktycznie taki sam na poziomie technologii pomysł, który wszak realizuje zupełnie inną e-usługę, lecz trudno nie dostrzec podobieństw w metodzie.
Zaraz rodzi się myśl: czy w takim razie istnieją jednolite metody oceny pomysłów POIG, czy też może wnioskodawca wraz z wysyłką wniosku jest skazany na przygotowanie się do pisaniaprotestu oceny projektu. Mi nie przychodzi na myśl odpowiedź na tak postawione pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3, Witryna 4,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz