poniedziałek, 5 grudnia 2011

Badanie rynku i pozycjonowanie produktu

pisanie wniosków poigKiedyś podczas spotkania w {gronie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w gronie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w gronie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby wymiennika w rzeczywistości lub substytut w świecie cyfrowym nie byłby zagrożeniem zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. I mimo kombinowania na lewo i prawo nie udało nam się tego zrobić. Jednym słowem: wszystko już było lub jest i każdy z projektów w tej czy innej formie ma substytuty. Jest li sens w składaniu wniosku o unijne dofinansowanie w ramach PO IG 8.1? Oczywiście, że tak, bo po to umiemy kalkulować, by wykazać, iż substytuty te nie stwarzają niebezpieczeństwa dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Na podobnej zasadzie, skoro we wsi jest sklep z chlebem, to nie należy uruchamiać nowego? Oczywiście, takie rozumowanie prowadzi donikąd, bo jeśli oferta będzie bardziej dostosowana do potrzeb nabywców, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też rozbudzić zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i pokonać konkurentów. Dziś wszyscy chwalą sukces sprzedażowy Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy cofnąć się pamięcią 10 lat wstecz, by skonstatować, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to z Cupertino poszła w świat informacja, że ludzie potrzebują ipada. I tu jest klucz do sukcesu pomysłów innowacyjnych e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Nie sposób wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć taką sprzedaż produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się chętni na ich kupowanie. Nie rezygnuj więc z pomysłu, znajdź za to nowy sposób sprzedaży.

Osoby oceniające są uwrażliwieni na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to klienci sami się pojawią, żeby to kupić. Nieprawda i recenzenci zdają sobie z tego sprawę. Nie znajdą się, bo niby skąd mieliby wiedzieć? Planując projekt należy poświęcić dużo energii na prawidłowe zdiagnozowanie grupy docelowej i potrzeb tejże grupy. Tu nie ma przestrzeni na naciąganie wyników, bo to natychmiast jest zauważone przez osoby sprawdzające. Pomysł sprzedaży lekcji niemieckiego w internecie, choć odpowiada celom PO IG , to wykazanie, że znajdziesz wielu odbiorców na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niemożliwe i wiedzą o tym członkowie komisji konkursowych w RIF.

Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3, Witryna 4, Witryna 5,


Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz