Badanie satysfakcji zatrudnionych to jedno z często robionych badań w organizacjach. Jest ono źródłem obrazu zarówno odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników prowadzone są zwykle analogicznie do schematu: precyzyjne opisanie celu oceny satysfakcji, określenie zestawu cech, określających cel badania, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie wyników badania oraz opracowanie raportu postbadawczego.
Zależnie od potrzeb korporacji część ewentualnie całe badanie często przekazywane jest do przeprowadzenia niezależnej firmie konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie zlecone jej prace związane z poszukiwaną oceną.
Największym problemów technicznych związanych z przygotowaniem i przebiegu badań satysfakcji pracowniczych bywa formularz dla respondentów, który zależnie od warunków istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli respondenci dostęp do sieci zewnętrznej.
Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w formularzu ankiety analizy dane z formularzy wpisane są do odpowiedniego narzędzia IT (często jest to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który wykonuje agregacje danych oraz obliczenia statystyczne. Ich jakość określa m.in. jak wysoka jest jakość określonego w badaniu rezultatu.
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz